Saturday, April 28, 2012

LAUK PAUK & KEK

Sabtu pagi yg membosankan kat ofis.....nak siapkan report, report tak habis sampai kat tangan...so updatelah blog sekejap.....tgk tajuk pun dah leh paham kan......

Apa lagi, jom tgk gambar2 yang sempat saya snap biler ada kat dapur tuh....maklumlah seminggu sekali jer masak....hehehehe...

Sayur favourite semua org ....brokoli campur sosej .... kalu masak lauk nie sosejlah confirm yg akan habis dulu...sbbnya ... kakak ain kutip sosej ... heheh ..tak kisahlah asalkan anak mama yg bijak nie nak makan ....

Hahaha ... nie namanya lauk org malas .... sambal sardin ... kekadang saya masak sambal sardin nie campur macam2....tgklah apa bahan yg ada dlm peti ais...kentang ker, sayur brokoli ker ... mangga/pelam pun saya pernah try letak..MIL yg ajar ... sedap .....trylah ...ubah selera skit ....

Nie breakfast tuk ain ngan adeeb bawa bekal masa g umah ibu ngan neksu.....bihun singapore ... sesuai tuk anak2 sbb tak pedas...so kalu saya nak bawa bekal terpaksalah potong cili padi skit.....dlm bihun tu saya letak mcm2...bihunnya agak2 2 geggam jer tapi bahan2nya banyak giler....fish ball,fish cake,sayur,ayam,carrot ngan sayur sawi ......nyum..nyum..nyum...

Niepun simple lauk jer tapi saya sgt suker...masam2 manis masin semua ada....ikan siakap stim masam manis.... semua buh kat atas dan dlm ikan siakap tuh..pastu buh dlm microwave dlm 7 minit dah siap!!! letaklah apa2 yg tergerak nak letak....saya letak bawang besar, serai, perah limau skit,tomato,bawang putih...buh lada sulah skit....sayur brokoli skit....buh jerlah apa2...hehehe

LAST........choc moist cake banjir....hehehe..banjir dek topping chocnya...sedap bak kata ain..kek itam....sapa2 nak tempah leh gaks.....hehehe...saya suka wat kek yg kukus2 nie..kalu bakar mesti tak jadi....maknanya tak sedap dek tekak saya nie.....

Sekarang nie saya tgh wat bisnes kecil2lan...just jual TRIFFLE dlm bekas kecil.....sesuai tuk semua majlis.....doakan bisnes saya berkembang yer......

P/S : kalu ada yg berminat nak order lehlah komen kat sini yer.....


No comments: